Razlozi zbog kojih ste ostali bez nadoknade putnog osiguranja - Dosi.HR
Loading…
phone

+385 (1) 2381 005

Nazovi nas.

phone

Grada Vukovara 237D

10 000 Zagreb, Hrvatska

Registriraj se

Već si korisnik?

Razlozi zbog kojih ste ostali bez nadoknade putnog osiguranja

Kako se vaš bezbrižni godišnji odmor ne bi pretvorio u pravu noćnu moru, uvijek je dobro unaprijed dogovoriti putno osiguranje koje će pokrivati eventualne troškove neugodnih događaja koji se mogu dogoditi izvan zemlje. No, nije rijetkost da unatoč tomu što ste ugovorili putno osiguranje, nakon nezgode i povratka u Hrvatsku, niste dobili nadoknadu koja je bila obećana po ugovoru. Ljuti ste i pitate se što se točno dogodilo? Moramo vam, nažalost, reći da vjerojatno niste dobro pročitali ugovor putnog osiguranja te tako niste poduzeli sve potrebne mjere za dobivanje nadoknade.

Za razliku od uvriježenog mišljenja, putno osiguranje ne pokriva samo troškove liječenja nenadane bolesti ili ozljede, nego i gubitak prtljage, otkazivanje putovanja i nesretni slučaj. Putna osiguranja možete, bez obzira gdje putujete, ugovoriti pojedinačno, grupno, obiteljsko, na određeni period putovanja ili za cijelu godinu. Putna osiguranja, ovisno o tipu kojeg ste ugovorili, osiguravaju putnika od posljednica nesretnog slučaja, otkazivanja putovanja, od kašnjenja leta, od privatne odgovornosti te pokrivaju gubitak, uništenje ili kašnjenje prtljage. 

Kako odabrati putno osiguranje i što ono pokriva?

Prije nego odaberete svoje putno osiguranje na papiru točno napišite za što vam je ono konkretno potrebno jer ćete tako odabrati ono osiguranje koje će u potpunosti pokrivati sve vaše potrebe prilikom putovanja. Potrebno je odrediti za koliko ljudi se ugovara putno osiguranje, za koji period i koju lokaciju, koji je razlog putovanja i koji sadržaj iz police vam je potreban. 


Ovisno o pojedinim policama vaše putno osiguranje može i ne mora pokrivati sljedeće stavke: 
- trošak liječenja u slučaju nezgode ili bolesti
- trošak nužnih lijekova
- hitnu stomatološku pomoć
- gubitak službenih isprava
- kronične bolesti prije puta
- naknadu u slučaju boravka u bolnici preko 72h
- otkazivanje leta
- gubitak i krađa prtljage
- kašnjenje prtljage
- posudbu jamčevine
- smrt zbog nezgode
- invaliditet zbog nezgode

Najčešći razlozi neostvarivanja nadoknade putnog osiguranja

Nerijetki je scenarij da vam se dogodila određena nezgoda na putovanju, no nakon povratka u Hrvatsku, niste ostvarili svoje pravo na nadoknadu. Prva reakcija je uvijek ljutnja, ali kad se emocije slegnu u većini slučajeva ispada da je krivac sami osiguranik. I to zbog toga što nije upoznat sa svim procedurama koje putno osiguranje nosi sa sobom. 


Donosimo pregled najčešćih razloga zbog kojih ste ostali bez svoje nadoknade putnog osiguranja: 

1. Vrijeme ugovaranja police osiguranja i vremenski rok

Jedna od najvažnijih stavki prilikom ugovaranja putnog osiguranja je trenutak kad osiguranje počinje i kad završava. Prilikom ugovaranja točno provjerite kad ste na putu i za koji period vam je putno osiguranje potrebno. Ne želite da vam se dogodi da se putno osiguranje aktivira dva dana nakon što ste već na godišnjem, a kako inače biva, upravo tada se dogodi neka nesreća. Bitna stavka je i vremenski rok u kojem možete tražiti odštetu. Svaka polica ima određeni rok valjanosti.

2. Krivo ste ispunili ili niste priložili sve potrebne/originalne formulare/dokumente

Sve podatke koje unosite provjerite dva-tri puta, od svih dokumenata napravite valjane kopije, a ako šaljete originalne dokumente, uvijek to činite preporučenom pošiljkom ili poštom. Također čuvajte sve originalne dokumente i recepte s kojima ste došli u doticaj tijekom liječenja. To se odnosi na preuzete lijekove koji su izdani na recept i sve dokumente koje ste dobili od strane liječnika, turističke agencije, avio prijevoznika, policije i slično. Ako je u pitanju otkazivanje puta zbog zdravstvenog razloga, vodite brigu da i u tom slučaju imate valjanu potvrdu od strane vašeg liječnika u kojoj vam je savjetovano mirovanje ili otkazivanje putovanja. 

3. Krivi podaci ili neizjašnjavanje o zdravstvenom stanju

U slučaju da ste prije puta liječeni od neke bolesti ili u trenutku puta bolujete, to morate naglasiti. Naime, pojedina osiguravajuća društva u svojim ponudama pokrivaju eventualne troškove nastale zbog postojeće bolesti, dok pojedina automatski odbijaju osigurati osobe s postojećim zdravstvenim problemima. Osiguravajuća društva mogu ići tako daleko da će u potpunosti poništiti vašu policu jer niste prilikom sklapanja ugovora bili iskreni ili ste naveli krive/netočne podatke. 

4. Nezgode/nesreće koje se ni pod kojim okolnostima neće priznati

Postoje određeni uvjeti pod kojima se pojedina nesreća dogodila zbog kojih se automatski poništava vaše pravo na nadoknadu. Ako se šteta/nesreća dogodila pod utjecajem alkohola ili opijata bilo koje vrste možete zaboraviti na pokrivanje troškova. Osiguranje ne pokriva bilo kakve nesreće/štete koje su se dogodile namjerno. Putna osiguranja također ne pokrivaju štetni događaj koji je nastao kao posljedica ratnih zbivanja, nereda ili terorističkih napada ili epidemije u pojedinoj destinaciji za čije izbivanje je putnik prije puta imao informacije. Bavljenje određenih opasnim aktivnostima, poput skoka padobrana, vožnje je-skijem i drugih adrenalinskih sportova, dio osiguranja ne pokriva, stoga dobro pročitajte sve stavke svog ugovora ili izravno pitajte prilikom sklapanja istog. 

5. Putovanje je trajalo predugo

Unatoč tome što se ugovorili putno osiguranje na godinu dana, svako osiguravajuće društvo ima svoja pravila koliko dugo pojedino putovanje svojim policama pokrivaju. Prije odlaska na put provjerite koliko je maksimalno trajanje jednog putovanja tijekom kojeg ćete biti potpuno pokriveni. 

6. Razlog otkazivanja putovanja

Veliki dio putnika uzima putno osiguranje ne samo zbog eventualnih nezgoda koje se mogu tijekom putovanja dogoditi, nego se žele osigurati i u slučaju otkazivanja putovanja. No, i ta stavka je škakljiva. Dobro provjerite koje razloge vaše osiguravajuće društvo prihvaća kao valjane, poput terorističkih napada, hitnog medicinskog slučaja i slično. 

Prilikom ugovaranja putnog osiguranja bitno je da točno znate što od dotičnog osiguranja trebate, imajući na umu trajanje i samu vrstu putovanja, kao i popratne stavke. Dobro proučite sve dijelove ugovora vašeg putnog osiguranja. I u slučaju nesreće/nezgode/štete, odmah kontaktirajte call centar vašeg osiguravajućeg društva kako biste se konzultirati što vam je sve potrebno kako biste ostvarili nadoknadu putnog osiguranja.